Doplňující informace

  • Tato akce neřeší osobní vlakovou dopravu a její dostupnost ani nijak neomezí – zaměřuje se na hluk z nákladních vlaků, a to zejména v noci, dopadu na osobní dopravu tedy není nutné se obávat.
  • I dnes se na trati mimo most provádí údržba až v úrovni výměny kolejí i pražců – není důvod rezignovat na protihluková opatření na mostě (existují i levná, i jen organizační) jen s tím, že by to něco stálo a 10 let se trápit, pokusit se vyžádat řešení nás nic nestojí a k ničemu nás nezavazuje.
  • SŽDC má nyní výjimku ze zákonných hlukových limitů do roku 2020, avšak tato výjimka je na jinou část trati, je pouze na úsek 15,0-15,8 km v intravilánu Černošic. Na most se tato hluková výjimka nevztahuje, takže zde řešený problém hluku nebude možné ignorovat s odvoláním se na již dříve udělenou výjimku, problém se bude muset řešit.
  • Pokud dojde k omezení nákladní vlakové dopravy v nočních hodinách na mostě, pojede vlaků méně i kolem domů dále v Černošicích a Všenorech (stejné koleje). Tato aktivita má tedy význam nejen pro občany žijící v okolí mostu, ale i pro další žijící dále na trati.
  • České dráhy provozují nákladní vlakovou dopravu za účelem dosažení zisku. Dopravci nákladních vlaků jimi vozí zboží za účelem dosažení zisku. SŽDC provozuje kolejovou síť za účelem dosažení zisku. Vedení těchto podniků si vyplácí milionové odměny. Všechny uvedené společnosti provozují podnikatelskou výdělečnou činnost. Proč by obyvatelé Černošic a Všenor měli jen tak bez ničeho trpět a tolerovat hluk ve výši překračující zákonné limity pro zisky těchto komerčních subjektů?