Vlaků bude jezdit více, budou rychlejší, větší, těžší = hlučnější.
Hluk bude více zejména v noci.
- v souvislostí s elektrifikací trati do Bavorska
- součást III. tranzitního mezinárodního železničního koridoru
- součást globálního evropského železničního koridoru
- vyšší využití železnice („10 minut interval“)
- nárůst počtu nákladních vlaků až o 58 vlaků denně
- Politika územního rozvoje České republiky, Ministerstvo pro místní rozvoj
- Koncepce nákladní dopravy pro období 2017 – 2023 s výhledem do roku 2030 z prosince 2016, Ministerstvo dopravy ČR
- nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1315/2013
- Zásady územního rozvoje Středočeského kraje a Zásady územního rozvoje Hlavního města Prahy
- studie METRANS
Fakt, že naše trať je a bude součástí mezinárodního koridoru je zakotven v mnoha oficiálních dokumentech na nejvyšších až národních úrovních. Vize, že naše trať bude využita výhradně pro lokální dopravu, a že tedy bude lokálního charakteru, je do doby než se postaví tunel (za 30-40 let) nereálná. Mezinárodní vlaky dnes nemají jinou cestu, kudy by mohly jezdit.
- Poslední měření ukázalo, že přes noc jede 15 nákladních a 24 osobních vlaků
- Dle studie METRANS má na trati přibýt dalších 58 nákladních vlaků za den
- Pokud je plánován 15 minutový interval během dne pro osobní vlaky, je jasné, že nákladní doprava bude muset být umístěna do nočních hodin (kromě frekvence i z toho důvodu, že pomalý nákladní vlak se nemůže trousit mezi rychlými osobními)
- Podle oficiálního protokolu z posledního měření od Krajské hygienické stanice „V místě měření se rychlost vlaků jedoucích po železniční dráze pohybovala v době měření mezi 30 km/h až 50 km/h u vlaků určených k přepravě osob a 25 km/h až 50 km/h u vlaků určených k přepravě nákladu.„
- Trať je projektována na rychlost vyšší, v EIA z roku 2013 se uvádí 120 km/h, v aktuální dokumentaci 140 km/h, v memorandu starostů regionu Dolní Berounka se uvádí 105 km/h
- V každém případě dojde k nárůstu průjezdné rychlosti a s tou i k nárůstu hlukového zatížení (přírůstek hluku s rychlostí je větší než lineární)
- V plánu pro novou trať je ložná míra UIC-GC a základní průřez Z-GC = větší a těžší nákladní vlaky než v současnosti = hlučnější nákladní vlaky