Co chceme a co nechceme

Nechceme:

  • Aby trať a most, které mají být postaveny v rámci rekonstrukce jako nové byly postaveny jako zastaralé s parametry starých ekologických zátěží, aby nová trať byla stejně nebo skoro stejně hlučná jako ta současná
  • Plošné využití vysokých nevzhledných protihlukových stěn

Chceme:

  • Aby trať byla postavena jako moderní v úrovni evropských standardů, tj. tichá, vedle které se bude obyvatelům Černošic dobře spát a dobře bydlet
  • Posun od řešení „SHZ PLOŠNĚ – v celé délce Černošic“ (odpovědnými autoritami aktuálně prosazovaná varianta!) k řešení „v nepohledových zalesněných částech ideálně standardní limit + v centrální části města co nejtišší v rámci společného koncenzu na estetiku“, tj. dosáhnout co největšího odhlučnění v akceptovatelné estetické podobě
  • S nejvyšší prioritou maximálně uplatnit jiná opatření než protihlukové stěny, a to zejména bokovnice, pružné uložení kolejí (podložky pod patu kolejnice / pod podkladnice), pružné upevnění kolejí (svorky), mezikolejové absorbéry hluku, výhybky se srdcovkami s pohyblivými hroty, antivibrační rohož na dno štěrkového lože, pružné uložení mostovky
  • Pokud s těmito navrženými opatřeními nelze dosáhnout hlučnosti v úrovni limitu bez započtení korekce pro starou hlukovou zátěž, pak až teprve využít protihlukové stěny (PHS), a to v omezené výšce a se zohledněním architektonického rázu jednotlivých oblastí (trať rozdělena do 5 úseků) nebo alespoň hluk-absorbující výplň plánovaného oplocení (okolo nové trati stejně bude plot a ten bude vyšší a na více místech než dnes)
  • Pokud v některých úsecích tratě ani s těmito opatřeními nelze dosáhnout hlučnosti v úrovni limitu bez započtení korekce pro starou hlukovou zátěž, pak omezit rychlost nákladních vlaků v noci (tj. není třeba se obávat vlivu na pravidelnost osobní dopravy) na takovou rychlost, aby byl splněn hygienický limit bez uplatnění korekce pro starou hlukovou zátěž a toto omezení promítnout do všech fází projektu
  • Procesně:
    • Aby SŽDC předložili projekt na tichou trať, o kterém se budeme moci bavit (jak by tichá trať vypadala dosud předloženo nebylo, místo toho se rovnou schválilo, že se bude stavět hlučná)
    • Aby požadavky na vybudování tiché trati nám pomohli prosazovat i zástupci volených orgánů města Černošice